כאילו השלווה היא חוף הבהלה

לא היא, הם (נעמה כרמי,  קרוא וכתוב)

והם? זהו. עליהם אני רוצה לדבר. על חבורת הנערים/צעירים. איך זה שהם לא מרגישים גועל מעצמם? להכניס את חלקי גופם באופן כזה לגופו של אדם אחר, אחד אחרי השני. ללא שום אינטימיות (בואו לא נדבר על חיבה, זה פוריטני). כי גם אם לא היה כאן “אונס” מבחינה משפטית, וגם אם הם באמת חשבו שהיא עושה זאת מרצונה החופשי – הם לא התנהגו אליה כאל אדם. כאל יצור אנושי. הם התנהגו אליה כאל חפץ. שנועד להשביע את תשוקותיהם. שאפשר וצריך להשפיל בכינויי גנאי; שאפשר וצריך לקרוא לאחרים לבוא לעשות סיבוב בשקל. אולי גם צילמו. זאת התמונה שיש להם על “מין”.

אונס קבוצתי או המופע הטוב בעיר? (מאיה קוי, onlife)

לנוכחים בחוף באותו הרגע זה נראה פחות כמו ניצול ועבירה, ויותר כמו הצגה מוזרה ובלתי צפויה. לקיים יחסי מין בציבור זה אולי קצת אקסהיביציוניסטי, אבל בעולם בו מלמדים גברים לנצל כל הזדמנות למין, שפלה ומפוקפקת ככל שתהיה, זה לא נראה כמו משהו שצריך לעצור, זה לא נראה כמו אונס. שאלות של ניצול, הסכמה ומודעות אינן שאלות ששואלים את עצמם נערים שלומדים שמין הוא משהו שמשיגים, משהו שעושים למישהו אחר ולא משהו שעושים ביחד.

עם הגב לים (Inter Spem et Metum)

סביבה שבה לא מקובל שסקס הוא אוטומטית בסדר, והוא נתפס כהתרחשות שמעלה חשד, תהיה סביבה פחות נחמדה לחיות בה מבחינות מסוימות, אבל פחות סביר שהיא תגלה אדישות לאונס קבוצתי שמתרחש במקום ציבורי. אם בחוף הים של תלביב היו קמים שלושים אנשים ואומרים "רגע, הם שוכבים? למה?”, כנראה שהסיפור היה נראה אחרת.

הגישה הזו מעלה הרבה דילמות לא פשוטות, שמי שמתמודדת עם שאלות של סקס והסכמה נתקלת בהן הרבה – כמה חופש וכיף אנחנו מוכנות להפסיד בשביל להרוויח ביטחון, ומי מרוויח/ה ומי מפסיד/ה מהסידור הזה

שישי – אירוע תפילה ומחאה בעקבות אובדן צלם האנוש בחוף בוגרשוב

שני- הפגנת זעם כמחאה על האונס בחוף בוגרשוב

אם לא הייתי נאנסת (ליבי, דיו לבנה)

*אזהרת טריגר*

אני עכשיו מדברת- את כול כולי אני מדברת- בכול גרוני- בקולי- עבורי

ועבור כל השותקות אי שם.

אם הייתי נאנסת (יערה, דיו לבנה)

אני רוצה לצרוח להן 'תתעוררו בנות אנחנו שוות יותר מזה'. אני לא עושה את זה, משהו עוצר בעדי. הרדיקליות שלי לא מגיעה למקומות האלה זה כנראה בגלל שאני לא יכולה אלא להבין אותן.

לי זה לא קרה. לא בדיוק כך.

מה זו הסכמה? (מאיה קוי, m0rebutter)

*אזהרת טריגר*

זו לא חרמנות, לא ככה היא נראית או מרגישה. זה צורך כפייתי ונואש בתשומת לב, בחיזוק חיובי כלשהו. זו אישה שצמאה למבט גברי שאינו מזלזל לחלוטין. היא רגילה לכך שרואים אותה כתמהונית, כמשהו שהוא בהחלט ובפירוש לא אובייקט נחשק או מכובד. ההזדמנות לקבל שבריר של נחשקות, חיזוקים חיוביים, מבט שרואה אותה לרגע, לא כשקופה אלא כאדם שמעוניינים בחברתו.

חוף בוגרשוב (קוצים)

חלק ניכר מהגברים לא מודעים בכלל לחוויה הנשית הזאת, ולא מסוגלים להבין אותה. הם לא מצליחים לדמיין את עצמם בעולם שבו יחסי הכוחות אינם לטובתם. הם לא מצליחים להבין את האיום התמידי שנשים נמצאות בו, את התחושה הזאת שאת עלולה להיות מושפלת או להיפגע פיזית בכל רגע נתון, אפילו שזה לא קורה כל הזמן. חוויית ה"עלולה" הזאת, שנשים חיות בה, היא חמקמקה מדי עבורם. חוסר המודעות הזה להבדלים בכוח מייצר עיוורון כלפיו כשהוא בא לידי מימוש – זה אפילו לא נחווה כשימוש בכוח.

*נכתב לפני 6 שנים – "שתיקת הגברים חייבת להפסק. האם יהיה לנו האומץ?" מכתב של גבר ישראלי לגברים הישראלים בעקבות פרשת נבטים (אביב יהלום, מתוך הבלוג של אורית קמיר)

ואין שום דבר גברי בהתייחסות אל אשה כאל גוף חסר נשמה, כאל משהו אחר, פחות ערך, שמשמש אך ורק לסיפוק יצרינו, עד שאיננו מסוגלים לראות בה את אחותנו – בת אנוש שוות ערך לנו בכל. גבר הוא קודם כל אדם, וככזה נבחנת גבריותו במידת האנושיות בה הוא נוהג כלפי בני ובנות אנוש אחרים/ות, ולא במידה שבה הוא מנצל אותם/ן לצרכיו.

טוני פורטר: קריאה לגברים

בכינוס של "טד אישה" טוני פורטטר קורא לגברים באשר הם: אל תתנהגו :"כמו גבר" תוך סיפור ארועים עוצמתיים מחייו שלו,הוא מראה איך תפיסת החיים הזו, מוחדרת לגברים ולנערים ומביאה גברים ליחס של ביזוי,התעללות וניצול כלפי נשים כמו כלפי גברים אחרים.הפתרון שלו השתחררות מהתיבה הגברית

פרשת המין הקבוצתי בחוף || פתאום נזכרתם להזדעזע? (מרב מיכאלי, הארץ)

הסקס הקבוצתי בחוף בוגרשוב: סיטואציה תקינה או לא תקינה? (מגפון)

כשהאונס בחוף בוגרשוב מגיע לטוויטר (onlife)

מה אתם הייתם עושים? (קארין ארד, xnet)

למה הם לא התערבו? (סלונה)

בעקבות המקרה בחוף בוגרשוב: עו"ד כרמית קלר חלמיש וד"ר דוד סגל, על "אפקט הצופה מהצד" ועל עצימת העיניים של כולנו לאלימות המינית שסביבנו

אוהבת סקס (הדס בשן, סלונה)

שני מעגלים לאונס הקבוצתי: האונסים והמתבוננים (ענבל כהן, וואלה)

מותה של הסולידריות הישראלית (שי גולדן, מעריב nrg)

האישה מפרשת המין הקבוצתי בחוף מדברת לראשונה (חדשות 2)  גם ב- הארץ, חדשות 10, וואלה, ynet, מעריב nrg

פרשת הניצול המיני בחוף ת"א || ראיות לכך שהאירוע נמשך לפחות 3 שעות (הארץ)

מכרי האשה שקיימה יחסי מין בחוף: היא נוצלה כך גם בעבר (הארץ)

"המשפחה שלה מפורקת מבחינה נפשית", אמר מכר של האשה, אם לילדים בת 35 מהמרכז. עד ראייה: "לא נכנסתי לזה כי היתה לי הרבה עבודה"

עדי ראייה למין הקבוצתי: "חשבנו שזאת יצאנית" (ynet)

המין בחוף: לא ראו או שמעו(הארץ)

קצת פרופורציות (הילה קובו, מעריב nrg)

פוסט אורח/ ח' מהחוף: "זה מרצוני" (עפר מאיר, בבלוג של דבורית שרגל, velvetunderground)

התקשורת מציגה: סקס על החוף (מתי גולן, גלובס)

המין הקבוצתי בחוף: ייחקר תפקוד השוטרים – "לא זיהו אירוע חריג" (מעריב nrg)

"אם זה נראה לכם הזוי – אז יש כאן כנראה אירוע לא תקין" (מאקו)

עוכבו לחקירה שני נערים החשודים במעורבות בפרשת המין הקבוצתי בחוף בת"א הארץ , חדשות 2 , חדשות 10, וואלה, ynet, מעריב nrg

2 מחשבות על “כאילו השלווה היא חוף הבהלה

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s