חשיפה לדרום

חשד לרצח בתל אביב: בת 30 נדקרה למוות חדשות 10, מעריב nrg, חדשות 2

נחשפה "תעשיית זנות" של עשרות נערות בת"א  ynet, מעריב nrgוואלהישראל היוםהארץ, חדשות 2, חדשות 10

גורם במשטרה: "הסיבה שהבנות עבדו בזנות היא המצוקה הכלכלית" מעריב nrg, וואלה,

הנערה ששודלה לזנות: "הייתי תמימה; הוא ידע שאנו קטינות" חדשות 2מעריב nrg

התחנה המרכזית בת"א: עוני, הזרקת סמים לאור יום וסחר בנשים (הארץ)

מי הזמין את רציחתה של נאסרין מוסראתי? (חדשות 10)

נשים דורשות ביטחון לנשים (העוקץ)

בחירות של נשים. ביטחון של נשים (רוויטל מדר, העוקץ)

כשברחובות האלימות נגד נשים משתוללת, ובטלוויזיה מדברים בצחוק על הטרדות מיניות – אנחנו רוצות לוודא שבבחירות האלה ידאגו לנו ויספרו אותנו. אנחנו רוצות מרחב מוגן

צעירה בת 17 נעצרה בחשד לרצח בעלה הארץ, וואלהחדשות 2, ynet, ישראל היום, מעריב nrg

הנערה בת ה-17 שרצחה את בעלה השני: לא רציתי להתחתן, עברתי ייסורים רבים הארץynet, חדשות 10, מעריב nrg, וואלה, חדשות 2, ישראל היום

ישראל במקום שלישי בנישואי נערות עד גיל 19 וואלה, מאקו

תוכנית לאבטחת נשים ערביות הפחיתה את הרציחות בטענה לכבוד המשפחה הארץ, ynet

גורלן האכזרי של הנשים הבדואיות (בילי מוסקונה לרמן, סלונה)

"מוכרחים", היא אמרה "להקים מקלט ציבורי מוגן שלגברים הבדואים לא תהיה כניסה אליו ושתיפסק הקומבינה בין השלטון הישראלי לגברים הבדואים, קומבינה שמתרחשת על גבה של האשה הבדואית".

מופקרות (noaka)

אנו צריכות לקום ולהגן על עצמינו- נשים מכל הארץ, עם או בלי מעמד בישראל, בעלות כל צבע עור. אם העירייה לא תעשה זאת, אם המשטרה לא תעשה זאת, אם המדינה לא תעשה זאת- נעשה זאת בעצמנו, ולא על חשבונן של אוכלוסיות אחרות.

למה לא הגשת תלונה במשטרה (Inter Spem et Metum)

מסר של ביהמ"ש שמי שלא פנתה למשטרה כנראה לא הוטרדה פוגע באמינותן של מוטרדות, מחליש חלופות למשפט פלילי, וכופה על מוטרדות או לשתוק, או לפתוח בהליך פלילי שהן לא תמיד מעוניינות בו.

האני המיני – מיניות גברית בצל הפורנוגרפיה (מתן, פוסט אורח, יחסי מין)

אני לא חווה את עצמי כאדם אלים, אלא כאדם רגיש, אדם אוהב. ככה אני תמיד מנסה להיות. ובכל זאת הפנטזיות המיניות שלי מבוססת על אלימות, על רצון להכניע, על הנאה מהשפלה, התמקדות חולנית בעצמי. הבנתי שזה מתקיים ביחד כי אני מנותק מעצמי ברמות שונות: כשאני נכנס לסיטואציה מינית, אני נכנס למצב דיסוציאציאטיבי, מנותק, וחלק אחר בי מנהל את ההצגה, במנותק מחלק נכבד מהרגשות שלי כלפי עצמי וכלפי נשים.

אל מדף ספרי ההיסטוריה – בלוג חדש של ד"ר שרון גבע:

היסטוריה, וזאת כבר ניסחו גדולות חוקרות המגדר, אינה רק הסיפור שלו, היסטוריה היא גם Herstory, הסיפור שלה. הממצאים מצטרפים לתמונה רחבה שמראה בצורה ברורה, ותסלחו לי על הקלישאה, שדברים שרואים מכאן לא תמיד רואים משם, וכי טענות ותיקות זקוקות לפעמים לחשיבה מחודשת. המשימה הבאה היא להעלותם, באופן מטאפורי וממשי, על מדף ספרי ההיסטוריה – לגווניה ולתקופותיה.

המיתוס של המיתוסים – הרצאה בוידאו (שירי אייזנר, שחור-סגול)  וגם טקסט באתר האגודה ללימודים פמיניסטיים ולחקר המגדר

ביסקסואליות יכולה לאפשר מרחב פוליטי חתרני עבור האי-אותנטי, הבלתי-טבעי, הלא-לגיטימי והבחירה – דחיה של קטגוריות טבעיות ושל ניצול אנושי של הטבע. במקום זאת, היא יכולה לקדם פוליטיקה של המצאה, של דמיון, של האפשרי והבלתי אפשרי.

הדעות הקדומות של הקהילה הגאה (צפי סער, גברת מג'ונדרת)

נמצא מכנה משותף לקהילה החרדית ולקהילה הגאה: הדרת נשים * במקום שגאולה אבן לא תגיש את משדר הבחירות, למה שגדעון סער לא יפרוש מהפוליטיקה? * אפליקציה נגד הטרדה מינית * ובמדור הבחירות: הליכוד-ביתנו ובל"ד

אל הקוראים. אות. מאת המחברת (אילאיל קומיי דרור, בלוג משלך)

אני למדתי שלפמיניסטיות יש חוש הומור. שלהיות אמא זה מורכב. שזה שיש חוקים זה יפה מאוד- אבל כדאי שאמא שלי (וכל האמהות והנשים בעצם) גם תבין מה לעזאזל הולך שם.

על למה לדעתי טרנסיות היא הפרעה נפשית לכל דבר – וטוב שכך (אפרסק)

מה שלדעתי כל תומכי ותומכות גישת ה-"טרנסיוּת היא לא מחלת נפש, אנחנו נורמאליים", לא מבינות, או אפילו מסרבות להבין, זה שטרנסיות היא מחלת נפש בדיוק באופן שכל מחלת נפש היא כזו: ישנם אנשים, שקיים פער בינם לבין התפיסות החברתיות של נורמאליות.

זה בסדר להיות שרמוטה (דיבורים כמו חול)

כשאני בוחרת להתייחס לבחורה אחרת במילים כאלה, אני יוצרת סביבה שבה זה אפשרי וסביר לשפוט נשים על בסיס התדירות שהן מקיימות יחסי מין, וכמות הפרטנרים שלהן. ואם זה המדד לשוויה של אישה, אז אני במו פי (או מקלדתי) יוצרת סביבה שבה אישה שמקיימת יחסי מין ראויה לפחות כבוד, פחות הערכה ופחות הגנה, גם חוקית. לא יודעת אם שמתם לב, אבל גם שוטרים ושופטים הם בני אדם, ומושפעים מתפיסות חברתיות.

הודו זה כאן (איילה חננאל, וואלה)

האונס בהודו גרם לרבים בישראל לצקצק בלשון בזעזוע, על אף שהמדינות לא רחוקות כל כך בכל הקשור לאלימות נגד נשים.

"כשאת תתלונני אחרות יפגעו פחות" (עו"ד רבקה שוורץ, כיכר השבת)

אף לא אחד יכול לקחת ממנה את הכבוד ולסמוך על ה״לא תספרי״ שמובן באליו בציבור החרדי.

ויקי זה לא סרט (זמירה רון, העוקץ)

חשבתי הרבה על מה אני הולכת לדבר. על חברות נפש? נאמנות? ברית של אהבה? מלים שהוקראו באירוע לזכרה של ויקי שירן

דה וויס חייבים לנו התנצלות (אפרת לטמן, onlife)

המתמודד מודה בעצמו שמדובר בהטרדה מכוונת. מיכאל אלוני המנחה התלוצץ איתו על הטרדה של המנטורית. אתם התעלמתם לגמרי. לאף אחד מאלה, רבותיי, לא קוראים 'קרה מצב'. קוראים לזה מעשה מגונה. ואת אף אחד מאלה אני לא אקבל ברוח טובה.

the choice – לוקחות את המיקרופון לידיים שלנו! יום שישי, ה18.1.13 (הארוע בפייסבוק)

המרצה, אל תקרא לי כוסית! (גל שרגיל, xnet)

הדבר ששמעתי הכי הרבה בימים האחרונים הוא שהטרדה מינית מילולית היא דבר שאפשר להחליק אותו. כל פעם צריך להזכיר מחדש שהרבה יותר קל להטריד מילולית מאשר לגעת, ועדיין יש לזה את אותו האפקט בדיוק: זה עדיין יוצר את המקום שבו נשים נחותות והתפקיד שלנו הוא להיות אובייקט מיני בשביל גברים. וככה בדיוק אני הרגשתי.

המכללה האקדמית צפת – עבריינית! (אורטל בן דיין, קרדום לחפור בו)

לא די ששרגיל נפגעה מהטרדה מינית במסגרת לימודיה, מהרגע בו בחרה להגיש תלונה על הטרדה מינית,  המכללה ובפרט החוג למשפטים, כמו בחוקיהם הלא כתובים של מוסדות המדינה, החלה בתהליך טיוח תוך הפרה בוטה של החוק למניעת הטרדה מינית.  נדמה שאין סעיף אחד בחוק למניעת הטרדה מינית שהמכללה לא פסחה עליו.

 Prostitutes in Israel Are Finding New Lives in Training for the Fashion World (הניו יורק טיימס על הופכות את היוצרות)

"מציצים" ופמיניזם – לא אוקסימורון (ע' קווירית)

זוהר מציג אותן באופן הכי חריף וחשוף וללא ניסיון התייפייפות, תוך חשיפת הוולגריות שמאפיינת את הגבריות הזו. היבט ההכאה העצמית כה חזק בסרטים אלו שאי אפשר שלא לקרוא את דמותו כדמות שנותנת פתח לביקורת עצמית וביקורת על הגבריות הישראלית, לכן ניתן אף לקרוא את הקולנוע שלו כפרוגרסיבי ופמיניסטי .

כלבה תככנית: המפלגה (פרשת השבוע של רני בלייר ו"ארץ חדשה") (ע' קווירית)

מאפיין בולט בסדרה, שזכה לתשומת לב בזמנו, הייתה העובדה הבלתי נעימה, שכל אחת ואחת מדמויות הנשים בה ענתה להגדרה "כלבתא" ושהסדרה לא נטתה חסד לאף דמות נשית.

שלגיה ושבעת הפרשנים: מכתב גלוי לרשות השידור בדבר הדרת נשים מיומן השבוע (אורית קמיר, כבוד אדם וחוה)

כך מדי יום ששי, במקום להנות מהצגה וניתוח של אירועי השבוע החולף בארץ ובעולם, אני יושבת מול המסך זועמת ומתוסכלת נוכח ההדרה הבוטה, המלאה, חסרת הבושה, של מחצית האוכלוסיה שעמה אני נמנית: נשים.

כמה מילים על שמות משפחה (פוסט אורח של ד"ר מיכל רום, בלוג משלך)

סופסוף, גם בישראל, יש היום יש יותר ויותר ילדים שנולדים לתוך משפחות שיש להם כל מיני שמות. שני שמות משפחה בבית אחד על אותה דלת ואותה תיבת דואר. משפחות שבהן לאימא ואבא אין את אותו שם משפחה בדיוק, וגם משפחות שבהן שם המשפחה של הילדים לא זהה לשם המשפחה של ההורים.

ריאיון עם ילדה-דוב (יוסףה מקייטון, בלי גאולה)

הצעד הראשון: הצעות לא/נשים שהואשמו בהתנהגות אלימה (שירי אייזנר, שחור- סגול)

איך אנו יוצרות קהילות חזקות, שמוכנות להתמודד עם מצבים קשים ושנויים במחלוקת, בלי להתפצל למחנות או להתפרק? האם חשוב לנו לקבוע "אשמה" או "חפות", או האם חשוב לנו ליצור תהליכים שדורשים אחריות ומפרקים פריווילגיות?

ואילו היא לא הייתה פרח רפואה? (הילה צ'יפמן, 2bigbrowneyes)

ועד מתי נקבל את החלוקה שבה אדם ממעמד כלכלי/קבוצה אתנית שולטת יותר זכאי להגנה רבה יותר מהקבוצות הפחות שולטות, ושבתוך כל קבוצה כזו הנשים שוות פחות מהגברים?

טסטריה: קווים לגבריות בעידן הפוסט-תעשייתי (תהל פרוש, ארץ האמורי)

טסטריה היא פחד גברי מהתפרקות נפשית ומגדרית. היא הפחד מהומואיות, נשיות, דיפוזיה, מחוסר החלטיות. יותר מהכל היא הריאקציה להיעלמות החומר. נשים שפוגשות בגבר טסטרי חשות בשבריריות העודפת שלו, בזה שהוא זקוק להגנתן ולערסול הערך העצמי הפריך שלו. הן חשות כי אם לא תהיינה יציבות – לא תהיה יציבות בכלל. הן מתמודדות עם תשוקה שבירה ועם נתקים מהמציאות לטובת השלכות אינסופיות.

אימהות: בין האישי לחברתי (אורה ברקן)

תיאוריות שנרקמות מחוץ לשדה הפסיכולוגיה עשויות להוסיף נקודות מבט מרעננות לסוגיות פסיכולוגיות רבות. בסקירה שלהלן מביאה אורה ברקן רשמים מיום עיון שהסתכל על האימהות דרך העדשה הפוליטית: מן התמונה של הפוליטיקה הקיימת של האימהות ועד לנסיון לדמיין פוליטיקה של אימהות אחרת.

שילוב נשים במדעים, נוסחה עם פתרון (יהודית גל-עזר, ynet)

נשים הן רוב מקרב בוגרי האוניברסיטאות, אך הן עדיין נרתעות מלימודי הנדסה ומדעי המחשב. איך פותרים את המשוואה?

גליון חדש לכתב העת של מכללת קיי לחינוך בבאר שבע המתמקד במגדר בחינוך ובסוגיות של הדרה.

האישה כמתנה (ליאת שקד, עיתון שחור- טיפול שורש)

אבל נראה לי שלא הרבה נכתב על עצם היות גופנו שי (לא צנוע בכלל) בעבור הגברים באשר הם. כך, למשל, במסיבת רווקים, דואגים בדרך כלל חברי החתן לעתיד להזמין את שירותיה של חשפנית, והמהדרין אף דואגים שזאת תקפוץ מתוך עוגה נוסעת.

מכתב פתוח לפמיניסטית רדיקלית (הנה בלוג)

אחד הדברים שבולטים עבורי שוב ושוב, ואני מקווה שגם עולה מהפוסט הזה, הוא שאותן בעיות הנמצאות מחוץ לשיח, ונגדן אנחנו נאבקים, נמצאות גם בשיח עצמו. טקסט פמיניסטי ביקורתי שידבר על מנגנוני דיכוי, יפעיל אותם מנגנוני דיכוי בתגובות לאותו הטקסט.

בניכוי 2012, הייתה אחלה של שנה (המפתחות של הצוללת)

איזה כיף של שנה זאת הייתה. אם לעשות פראפרזה על דבריו של המנהיג שלנו: בניכוי הנשים, ההומוסקסואלים, הטרנסג'נדריות, הפלסטינאיות, אלו שאין להן מים נקיים לשתות, מצבנו לא רע בכלל.

החלטה תקדימית: אין התיישנות על גילוי עריות (עו"ד אפרת פודם, onlife)

עדות אישית: גילוי עריות (דפנה ארגמן, העוקץ)

שלא תעזי לדבר, ילדה סוררת שכמותך. את תעשי בדיוק מה שאני אומר לך. אני יודע מה טוב בשבילך. הדברים הבאים הושמעו מעל בימת הנואמות בעצרת ביום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים

______________________

הפלה- ההחלטה שלך – אתר חדשארבעה ילדים, מספיק ודי. (מירי שחם)

הרחם היהודי שלנו (רוני אברמסון, הארץ)

באיזו זכות אותן ועדות ועמותות קובעות אם אני יכולה או איני יכולה להיות אם? איך ייתכן שאדם אחר מלבדי יחליט בעניין כזה? לא ייתכן שמדינת ישראל תחדור כך לנפשותינו ורחמינו.

המיילדות ועמותת אפרת: כל השוני שבעולם (רוחמה וייס, ynet)

ובחרתם בחיים (ואן דר גראף אחותך)

זו הבעיה של כולנו, כי אלו החיים של כולנו, וזוהי פלישה דורסנית אליהם, פטרונות ואף רשלנות בייעוץ רפואי כלפיהם מצד אגודת אפרת. זוהי בעיקר התעלמות ועצימת עיניים מצד הפוליטיקאים, אנשי הציבור והחברה האזרחית בנוגע לפועלה של אפרת במקרה הטוב, ואות מדאיג מאוד במקרה הרע.

עוד קצת על בחירות (פוסט אורחת, אין בעיה לפתרון שלך)

דרך אגב, העמדה המשתמעת, שהקושי הכלכלי בגידול ילד במשפחה חד הורית הוא שיקול שצריך לשקול היא לגיטימית, אבל היא צריכה להבין ששקילת שיקולים כלכליים בהחלטה על הפסקת הריון גם היא בחירה ערכית. ובכלל לא מובנת מאליה. ומדרון אתי חלקלק במיוחד.

הרב בני לאו נגד אגודת אפרת: "חסרת אחריות" (הארץ)

ד"ר עליזה לביא נגד הענקת פרס ירושלים לאגודת אפרת (סרוגים)

ח"כ זוארץ כתבה: לבטל מתן פרס לאגודת אפרת (מעריב nrg)

הרבנים הראשיים מאמצים את אגודת אפרת למניעת הפלות הארץ, ישראל היום, כיפה

חיבור פסול (הארץ, מאמר מערכת)

לנשים זכות על גופן (נורית צור, ישראל היום) שומרים על העם היהודי (הרב יונה מצגר, ישראל היום)

מחאה נגד הענקת פרס ירושלים לאגודת אפרת  וואלה, חורים ברשתרשתמאקו, יום חדש (תכנית בוקר)

מפגינים נגד אגודת אפרת: "לא לתת פרס לעבריינים"  וואלה, ynet, מעריב nrg

_____________________

אונס הצניעות: תלמידת אולפנה לשעבר על כללי הצניעות של הרב אבינר (חורים ברשת)

רבנים, תפסיקו להתעסק בגוף שלי (הרבנית איילת ליבזון, כיפה)

האם פסיקה כל כך מדויקת, המלאה בתיאורים של הגוף, אכן מסבה את תשומת הלב מן הגוף או שמא היא דווקא ממקדת את תשומת הלב שם?

הרב אבינר, כך לא מחנכים לצניעות (הרב רונן נויבירט, ynet)

כסה את האשה? במקום צניעות – תפנו לטיפול (אריאנה מלמד, ynet)

נשים נגד כפיה ומיזוגניה בדת (אילה בלופולסקי, סלונה)

הצד האפל של הציונות הדתית (הדר לוי, סלונה)

אל תסתכל בזקנקן: הרבנים הדתיים חרדים יותר (טלי פרקש, ynet)

"מסתבר שכבר בגיל 3 הייתי פרוצה" (onlife)

יפות גם בגיל 3: מחאה ברשת נגד 'תקנון הצניעות' של הרב אבינר (מעריב nrg)

הרב אבינר מגיב: התורה לא נקבעת על פי עיתונאים סרוגים , מעריב nrg

_____________________

משחק הכדורסל פוצץ: "אסור לגעת בבנות" (חדשות 10)

אפליית בנות המשחקות כדורסל (חנן כהן, וובסטר)

למה לא סיפרו לך קודם כמה את אישה (ון דר גראף אחותך)

אבל מה שמקומם יותר מכל, הוא החוויה של ילדה אחת בת 10, שלמדה על בשרה בצורה המשפילה הזו שהיא אישה. בת. נקבה. קראו לזה איך שתרצו: היא למדה שהיא ה"אחר", הדבר שאסור לבוא עימו במגע, שאסור לשחק איתו, שאסור לראות בו שווה-ערך. המוקצה.

עוול שמעיד על עצמו: איפה היהדות? (נדב איל, מעריב nrg)

חסון: אסור שתהיה אפליה, גרמן: אנחנו באירן? (one)

הקבוצה שסירבה לשחק מול ילדה זכתה בניצחון טכני (מעריב nrg)

מחאה נגד העונש שנפסק לקבוצה ששילבה ילדה במשחק (חורים ברשת)

מסתמן פתרון לשערוריית הקט-סל: הבנות ישחקו בלי הגבלות (מעריב nrg)

מתוך דף הפייסבוק- שמים סוף להדרת הנשים, בהשגחת המדינה:

____________________________

רוצות לפרוץ את הקיר (צפי סער, גברת מג'ונדרת, הארץ)

ברשויות הכותל לא מרוצים ומתנכלים להן ללא הפסקה. על פי מנהליהן, וגם על פי נציגי המדינה שנדרשו לכך בפני בתי משפט, זוהי פגיעה ברגשות הציבור. טיעון מוכר וישן, המבהיר מעל לכל ספק דבר אחד: מיהו הציבור. הציבור, מתברר, כולל לכל היותר מחצית מאוכלוסיית בני האדם. ראייה מעניינת של החברה, התרבות והמין האנושי בכלל.

עתירה לבג"ץ: שוויון לנשים ולרפורמים בכותל (ynet)

נתניהו יוזם הקלות לנשים ולרפורמים בכותל  (ynet)

בין הקנאים: היזהרו מהאנשים שיחריבו את הכותל (הרב שמואל רבינוביץ', ynet)

_____________

ינטל 2013: אם הן היו גברים, הן היו רבנים (ynet)

"אמרה לי אם", נשים מעצבות הנהגה רבנית (דבורה עברון, האגודה הישראלית ללימודים פמיניסטיים ולחקר המגדר)

גבירותיי, עוד לא הגענו אל המנוחה והנחלה (מרים אדלר, כיפה)

כל כך הרבה נשים יוצרות, עושות ובונות קריירה – אבל אסור לנוח על זרי הדפנה, כי המציאות עדיין מעדיפה גברים והעולם עדיין מנוהל על ידיהם. ומה אתן יכולות לעשות?

לא נאלמת: תם כבר לא מסתירה את האונס (ynet)

תם דדון-משאלי נאנסה בעת שירותה הצבאי, והסתירה את האירוע מהוריה במשך שלוש שנים. כחלק מתהליך ההחלמה יצרה סרט עלילתי העוסק בטראומה שחוותה, ובהשתקת האלימות המינית בחברה הדתית: "חלק גדול מהטראומה שלי נבע מכך"

דבר אלי יפה! (עינת ברזילי, צו פיוס)

למה תמיד הופכים את המתנחלים לסוטים מינית? אולי כדי לקעקע את הטיעונים האידאולוגים שלהם בנושאים הקרובים לליבם.

הרב שלי ואני: נסיך החלומות של בנות האולפנה (רחלי מלק בודה, ynet)

הרב רוזן מציע: פריימריז גם לתפקיד הרב הראשי, כולל נשים (סרוגים)

תלמידתי ת': מנווטת בין ההלכה לצבא (הרב מאיר נהוראי, ynet)

פסיקת הלכה תקדימית: במקרים מסוימים מותר לבחור את מין העובר כיפה, ישראל היום

הרב מלמד מציע: לקצר שירות החובה לשנה, לא לגייס נשים (כיפה)

למה שנשים לא תתשתפנה באסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים? (כיפה)

הבית היהודי: לחבר את הועדה למעמד האישה לועדה למעמד הילד. ברור. למה לא. (טלי חרותי סובר, הארץ)

חשד: ראש האולפנה ניהל רומן עם המזכירה. התלמידות דורשות את פיטוריו (מעריב nrg)

המועצות הדתיות יונחו: גם נשים יכולות להעיד על רווקות (סרוגים)

הנתון המדאיג: 40,000 רווקים ורווקות במגזר הדתי (סרוגים)

האותיות הקטנות: מה יחס המפלגות לסוגיית נישואין אזרחיים? (כיפה)

 כנס תגמול בכירים- ללא נשים. תודה לחנה בית הלחמי שהעלתה לרשת

להכות רק עם כפפות (קובי ניב, הארץ)

אבל אם הממשלה עושה מסע פרסום נגד אלימות, אז אולי זה לא מציל אף אחת, אבל אז כל האנשים רואים את זה וחושבים לעצמם איזה ממשלה נהדרת יש להם, וזה הרי הדבר החשוב, בטח כשעוד מעט יש בחירות, לא ככה?

הגברת הראשונה של הפרינט (הארץ)

בן גוריון התעניין אם תמיד היתה בלונדינית, בגין קרא לה חנה'לה. אבל חנה זמר, העורכת המיתולוגית של "דבר", שבמלאות עשור למותה יתקיים מחר ערב לזכרה על עיתונאים בפוליטיקה, התעלמה מכך, כמו מהציפיות שתשמש שופר לפוליטיקאים

נפצעה קשה מירי של בעלה המאבטח, ותובעת את חברת האבטחה שסיפקה הנשק (חדשות 10)

אל תתנו להם רובים (צפי סער, הארץ)

28 נשים וגברים נרצחו בעשור האחרון במרחב הביתי בנשק אבטחה – כפי שמציינות פעילות פרויקט "האקדח על שולחן המטבח", הפועלות לעצירת התופעה. עוד רבות ורבים נורו ונפצעו בכלי נשק כאלה.

על השפה הפמיניסטית של מרב מיכאלי (דגש קל)

"הגבר החדש": מתי הוא נולד ואיך הוא מת (טל שמואלי, ביצים)

למה זה קרה דווקא לי? (הרב של הנפגעים)

האם יש סיכוי לסעד מן הצדק? (הרב של הנפגעים)

אחד המקומות שבהם מחפשות הנאנסות הכרה הוא ברשויות. לעתים קרובות קיימת ציפייה שבית המשפט יוציא את הצדק לאור, ויכיר בעוול ובאלימות שננקטה כלפי הנאנסת.

עורכת דין, שפרי הופעתך (מעין נייזנה, שירן דדון, onlife)

לשכת עורכי הדין מזמינה את חברות האירגון ל"סדנת סטיילינג – בואי לייצג בסטייל" שמטרתה "הבלטת היתרונות". כי אם לא תהיי יפה – איך תהיי עורכת דין מוצלחת?

תודה לאופירה אלקלעי שהעלתה לפייסבוק:

על נשים 365 – פרויקט נשים דיגיטלי/ ענת מגל (ספירניסטיות)

פיני חמו: אשה. חדר משלך (יוחאי רוזן, ציורי אור)

70 שנה למרד: התלמידים ילמדו על גיבורות גטו ורשה (וואלה)

עזרו לנו להציל את היחידה הטיפולית של מסל"ן

אז מה אם כואב לך בזמן סקס (שרון אורשלימי, onlife)

מי יסייע לסייעות? (בילי מוסקונה לרמן, סלונה)

מצוקת הדיור || כרוניקה של עולה ותיקה מול החלטות הממשלה ושערי המשכנתא (הארץ)

אחרי עשור של מאבק בחובות ובהיעדר סיוע מהמדינה, הרימה ילנה זלצקי ידיים ונאלצה לוותר על ביתה. ואולם כעת היא כבר אינה זכאית לדיור ציבורי

היום שבו נולד הסקס הישראלי (הארץ)

"חוק הפוטושופ" יוצא לדרך הארץמאקו, ישראל היום, ynet

"הגבלת משקל הדוגמניות היא צביעות" (ראיון עם ריי שגב, ישראל היום)

הבורקה הוסרה, הדיכוי נשאר (מוריה שלומות, ישראל היום)

האם היית שוכב עם ערבי? (עמרי בן יהודה, הארץ)

הסגברה (משהו לנשנש כשהאורחים יגיעו)

ראיה חותכת || החדר הסובל (טל ניב, הארץ)

ליהי אבידן, חדר, התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, 2012. מוצג במוזיאון א”י, עדות מקומית

פחדניות (שגית פסטמן, סלונה)

דו"ח השכר // פערי שכר מגדריים בשירות המדינה: הצטמצמו במעט תוך 14 שנה (The Marker)

הפער בין שכר הגברים לנשים ברכיב השכר הפנסיוני – שכר יסוד, ללא שעות נוספות, ממנו נגזרות ההפרשות לפנסיה – גדל ב-2011 לעומת 1997 ב-0.6%

מוסף מנהלים: על מנהלים, דירוגים, נשים והשראה (מיכל פלד פליישר, כלכליסט)

שעות עבודה שפויות: למה רק להורים מגיע? (xnet)

המחיר הכבד של טיפולי הפוריות (אריאלה רביב, סלונה)

אריאלה רביב על המחיר המקומם ששילמה במסע של שנתיים בטיפולי הפוריות: הזעם על הגוף, ההשמנה מהורמונים ובעיקר – הסביבה הפולשנית שלא מוכנה לקבל ויתור על חלום התינוק

בזמן שפירנסתי, איבדתי את ילדיי (עמרי אימבר חלפין, xnet)

עשתה זאת בעצמה: נועה אולחובסקי משיקה תערוכה ופאנזין (עכבר העיר)

"זה לא עניינך בכלל" (הכצעקתה)

_____________________

מדברים על זה. אינטרסקס (רשת) – אירנה מספרת את סיפורם של האנשים שהם גם זכר וגם נקבה

בינה לבינה: לסביות דתיות, דור ההמשך (מעריב nrg)

הן מתאהבות כבר באולפנה, מנהלות קשרים סודיים במסגרת השירות הלאומי ונישאות זו לזו לעתים קרובות על אפו ועל חמתו של הרב. נשים דתיות החיות בזוגיות חד-מינית מדברות על היחסים המורכבים עם אלוהים

האישה הדתייה שלי (נירה אוריין, mynet)

בת 17 נרגמה באבנים: צעקו לעברי 'זה בן או בת?' (ynet)

היא לא האמינה שדבר כזה יקרה בישראל של היום. "תלמידי ישיבה צעקו לעברי 'לסבית' וזרקו אבנים", מספרת מ' מהמרכז על אירועי יום ראשון בדרכה הביתה.

חושך לאור (הגר בוחבוט, ספירלה)

נסיבות הקרנת הסרט הדוקומנטרי "שקרים בארון", המגולל את סיפורה הסבוך של בחורה טרנסג'נדרית, מציפות שאלות מוסריות רבות. רגע לפני ההקרנה הראשונה מנסה גיבורת הסרט למנוע את הפצתו, ומקבלת איום בתביעה משפטית מצד גורמי השידור של הסרט.

סרט המריבה: האם ישודר הדוקו על חייה של הטרנסג'נדרית? (מאקו)

ארון הספרים: מדף גאה בבתי הספר ברחבי הארץ (מאקו)

הגרעין הגאה יוצא מהארון: "אנחנו קומונה אקטיביסטית" (מאקו)

בית הדין קבע: רומן בין שתי נשים – בגידה (mynet)

צפו: הומואים דתיים במלחמת גרילה נגד "טיפולי המרה" מאקו, כיפה

מי השחית את פרויקט השלטים הגאים בהרצליה? (מאקו)

כשטל קלאי נהפך לטלולה בונט (הארץ)

קפטן הכדורעף: אני קודם כל הומו אח"כ ספורטאי (mynet)

בחירות 2013: מי ידאג לזכויות הגאים-גאות? (ג'וזף וקסלר, ynet)

תיאטרון תהל   (headstart)

תיאטרון הקהילה הגאה ומיעוטים אחרים בחברה, הוא תיאטרון מקצועי אשר שם דגש על מחזות שלא מקבלים ביטוי בתיאטרון הרפרטוארי ועוסקים בקהילה הגאה ובמיעוטים אחרים בחברה. אנו מאמינים בתיאטרון מקצועי, חדשני ומרגש, המדבר בגובה העיניים.

הרב ליכטנשטיין: "לקבל הומואים כשם שמקבלים מחללי שבת" (כמוך) גם ב- ynet

_______________

"נשים לגופן" בקטגוריית "עידן חדש" בסניף של צומת ספרים. קרדיט למאיה הרמן על התמונה:

בחירות:

לא נבחרות, לא בוחרות (אסתי שושן, ynet)

העסקנים החרדים עושים "וידוא הריגה" בתקנוני המפלגות כדי שלא יהיו שם נשים. אל תבחרי במי שחושב שאינך ראויה להיבחר

כבר לא "האישה החרדית המוכה" (טלי פרקש, ynet)

קו המשווה: מי בעד להעניש לקוח של זונה? (ynet)

כנס הדרת נשים בפוליטיקה- בסימן מהפכה  (הכנס ב- youtube)

סקר: הציבור לא חושב שאישה מסוגלת לטפל באיום האיראני (מעריב nrg)

סקר ויצו: 70% מהציבור לא מתנגד לאישה כראש ממשלה (וואלה)

הבחירות המגדריות הראשונות (שביט בן אריה)

בישראל פחות שווה להיות אישה (ציפי לבני, חדשות 2)

רק 9% מהציבור סבורים כי לבני מקדמת זכויות נשים (וואלה)

לבני: "הבחירה של נשים בהנהגה היא להיות ביצ'יות או חלשות" מעריב nrg, ישראל היום

כנס שדולת הנשים: יחימוביץ' ביטלה השתתפותה, בנט נעדר הארץוואלה, onlife, סלונה

עתירה חרדית: "הדרת נשים" בוועדת הבחירות ynetוואלה

בכנס הבחירות של ויצו, הקהל חיפשה אלטרנטיבה למנהיגות הגברית (הארץ)

הליכוד והבית היהודי: מי שונא נשים יותר? (טל שניידר, סלונה)

בהוראת פינקלשטיין, הליכוד מתמקד בקמפיין חדש במתקפה על הבית היהודי הארץ, ישראל היום, סרוגים, ynet

אזעקת אמת || מלחמת הליכוד בשוביניזם ובהומופוביה (הארץ)

המתמודדות הדתיות התחייבו: נקדם זכויות האישה הדתית (כיפה)

הפרדה זה לא קיפוח; תשובה לקמפיין הליכוד (איתי אליצור, סרוגים)

בליכוד חושבים שאם אנו מפרידים את הגברים מהנשים, אנו מקפחים את הנשים. התורה לא מפרידה את הבשר מהחלב כדי לקפח אותו ואת שדה החומוס משדה העדשים כדי לקפח את העדשים.

גברים פשיסטים, נשים בהמות (ערן קאלימי מישייקר, סלונה)

הם לא זוכים לסיקור מחמיא, זה ברור, אך הוא עוסק באידיאולוגיה המסוכנת שלהם, בהשפעה שיש להם ובעזרתה הם מסיתים, בפוטנציאל שלהם לייצר רוע. הן קומדיה. להם יש ראש שמנפיק רעיונות, להן יש פה מלוכלך, לא יאה לאישה לדבר ככה.

דוד קון: "אינני משווה הומואים לזואופילים, אני תומך בנישואים גאים" (מאקו)

ח"כים למען הקהילה הגאה: "מבטיחים שוויון – לא מצליחים לקיים" מאקו, וואלה

מרצ חיתנה זוגות גאים מול ביה"ד הרבני בת"א מעריב nrg, מאקו, חדשות 10, וואלה, חורים ברשת, ישראל היום

בנט: "מתנגד להכרה רשמית בנישואים חד מיניים" (וואלה)

משה פייגלין מגלה תמיכה מפתיעה בנישואין אזרחיים (כיפה)

בשיחות סגורות שתוכנן הגיע לידי כיפה, מגלה פייגלין, המתמודד מטעם רשימת הליכוד-ביתנו לכנסת, עמדות מפתיעות בסוגיות דת ומדינה – גם ביחס לרפורמים, הומואים ומעמד השבת בישראל

הנשים שכולנו חייבות להן (יעל ברוידא, onlife)

נשים צריכות להצביע עבור נשים (ד"ר נויה רימלט, onlife)

איך הציבור תעלה על דעתה למנות אישה לשרת הבטחון, כשבקושי יש נשים בכנסת (ראיון עם מרב מיכאלי, טל שניידר, הפלוג)

פוליטיקאיות ממפלגת העבודה יפגשו נשים מהקהילה הגאה (מאקו)

ראיון || חנין זועבי: "הישראלים לא יודעים מהי אהבת מולדת" (הארץ)

אסמא אגבארייה זחאלקה: "אני לא הייתי עולה על המרמרה" (הארץ)

המרחק בין דעם ופוליטיקה מזרחית (מאיר עמור, העוקץ)

פמיניזציה של המאבק המזרחי היא עובדה חברתית ברורה למדי למי שקרוב/ה אצל סדר היום המזרחי. השאלה היא, האם פמיניזיציה של הטיעון הפלסטיני-ישראלי בדמותה של אסמא אגבארייה זחאלקה תניב את הפירות של העתיד. האם יתקיים דיאלוג פמיניסטי של דעם עם אג'נדה מזרחית פמיניסטית. זהו האתגר החברתי מספר אחת בישראל של ימינו.

הקול הנשי ינצח (דורית אברמוביץ', מעריב nrg)

לא ייתכן צדק חברתי-כלכלי, לא ייתכן שוויון מגדרי, לא ייתכן צדק לנשים, אם ישנן כאלה שבשל תפיסותיהן וזהותן יימחקו מהתודעה ומהשיח הפוליטי, כי זו פוליטיקה שלנו, ולא של אלה שלא יכולים לשאת מולם אישה בכנסת.

הנשים תומכות בפסילת זועבי (מנחם לזר, סלונה)

נשים יותר מתלבטות מגברים (מנחם לזר, סלונה)

אספניולי: בחברה הפלסטינית אין תקרת זכוכית אלא בטון (מגפון)

הפוליטיקאיות הסכימו: "ייצוג הנשים בכנסת מחפיר" (וואלה)

הנשיאה הראשונה של ישראל (יזהר שי, גלובס)

נשים בפוליטיקה הישראלית: עוקפות את שוויץ וצרפת, מפגרות אחרי דרום סודן ואפגניסטן (ד"ר עופר קניג, חדשות 2)

לימור לבנת מקנאה בשיריונים של מפלגת העבודה (סלונה)

שוויון בנטל גם בתוך הבית: השאלון עם מיכל רוזין (וואלה)

עליזה לביא מנסה להתרגל למעמדה כפוליטיקאית (מעריב nrg)

זהבה גלאון: "מבחינת ממשלת נתניהו אשה שווה רק 76% מגבר" (The Marker)

אז פתאום הליכוד בעד נשים, ויאיר לפיד חושף את פרצופו: שתי הערות על המצב (יוסי גורביץ, החברים של ג'ורג')

החרד"לים מתקשים לעכל את מנהיג הכיפות הקטנות (הארץ)

בדעם מקווים שהפעם, המחאה החברתית תכניס אותם לכנסת (הארץ)

מלכות הדראג של תל אביב קוראות לכם להצביע (חורים ברשת)

שרית חדד היא לא עממית, היא מיליונרית (אלה זהר, onlife)

אין מילה אחת טובה להגיד על ההתנהלות של מירי רגב ועל הצורה בה היא מתבטאת. אבל להשתמש באלימות גזענית וסקסיסטית כדי להלעיג אישה אלימה וגזענית זה כמו לחמש ילדים כדי לנצח את האלימות בבתי הספר. איך אומרות הפמיניסטיות? "אי אפשר להשתמש בכלי האדון כדי לפרק את בית האדון".

מן סיינתכיבון פי כפר קאסם? (טל שניידר, הפלוג, הארץ)

מאמן כדורגל: "מס' 5 ברשימת מרצ לכנסת פיטר אותי כי אני הומו" (מאקו)

הרב אמסלם: "ההלכה אינה מכירה בנישואים חד-מיניים" (כמוך)

גאווה בליכוד: ח"כ אקוניס וח"כ גילה גמליאל מבלים עם הגייז באוויטה (מאקו)

מספר 4 של בנט: 'נישואים חד-מיניים – מתכון לחיסול העם היהודי'  וואלהמאקו

לאחר האונס: עשרות מפגינים נגד אפריקאים בדרום ת"א הארץ, וואלה, מעריב nrg, ישראל היום, ynet

______________

המסע לחברה צודקת (יו"ר נעמת גליה וולוך, סלונה)

שוויון מגדרי? לא במגזר הציבורי (כלכליסט)

תודה למיכל שרגיל בן סירה –  i like shivuk  שהעלתה את התמונה לפייסבוק

בשם הסב: הנכדה שממשיכה את דרכו של הסבא הנעדר (מעריב nrg)

מתה זיוה ארבל, גיבורת הפלמ"ח ממלחמת העצמאות (הארץ)

כמה נשים התקבלו לקורס הטיס שנפתח באל על? (The Marker)

תלמידים לצד המורה שניהל רומן: "הוא אחלה גבר" (וואלה)

ילדה שלא מקיימת יחסי מין לא צריכה חיסון מיותר (דנה פלג, onlife)

בעל בגד באישה נכה וישלם לה כ-180 אלף שקל (מעריב nrg)

חשד: בית בושת הוקם בלב שכונת מגורים בעפולה (וואלה)

________________

הורשע ברצח גבר שדקר את חברתו בשל "הרגלי עישון" וואלה,  ynet, חדשות 2, ישראל היום, חדשות 10

16 שנים לצעיר שהרג אישה שסירבה לנשק אותו (ynet)

כך הנאשם ברצח אשתו הזעיק את מד"א (חדשות 2)

תיעוד: הנאשם ברצח הכפול בבאר-שבע בשיחה עם המשטרה (חדשות 2)

______________

בת 83 נאנסה ליד ביתה בדרום תל אביב הארץ, וואלה, ynet, חדשות 2, מעריב nrg, חדשות 10, ישראל היום

אישום באונס הקשישה: היכה ואנס במשך שעות ynet, וואלה, חדשות 2, מעריב nrg, חדשות 10, ישראל היום

משפחת הקשישה שנאנסה: "הוא תקף לנגד עינינו" (חדשות 2)

אריתראי שנאשם בניסיון אונס שוחרר בטעות ynet, חדשות 2

פרשת אונס הקשישה: איפה המשטרה? (נעה קאופמן, סלונה)

בלונדינים בלב (גיא מרוז, מעריב nrg)

מאסר לאריתראים שניסו לאנוס בת 15 ביום העצמאות וואלה, מעריב nrg, חדשות 2, חדשות 10

תושב ירושלים הואשם באונס תיירת אמריקנית חדשות 2, מעריב nrg, ישראל היום

12 שנות מאסר לצעיר שאנס את שכנתו (ynet)

האנס של מיס עולם ייצא בקרוב לחופשי? (ישראל היום)

חשד: הדייט הפך לאונס קבוצתי (ישראל היום)

הבת בדתה סיפור נגד אביה (חדשות 2)

חשד: צעירה מנתניה תקפה בחרב את אבי בתה (ynet)

שוטר מואשם: הטריד מינית "נערה בת 13" ברשת (ynet)

סטודנט איים באמירה מינית, המכללה התעלמה (mynet)

חשד באילת: חטף צעירה בשכונת וילות, כלא ואנס ynet, וואלה

פרשת המין בביה"ס הטכני: מאסר למדריך  (חדשות 2)

מיטל דוהן: "נאנסתי לפני כמה שבועות" (מאקו)

חשד: שוחרת קדם צבאית נאנסה בבסיס בצפון (וואלה)

עברייני מין ממשיכים לעבוד כמעסים: "התחום פרוץ" (וואלה)

בן 70 מאשדוד חשוד באונס נערה הלוקה בשכלה (חדשות 2)

שנתיים מאסר לקצין שתקף מינית את חברו לקורס (חדשות 2)

פלסטיני מעזה חשוד בביצוע מעשי סדום בנערים חדשות 2, ישראל היום

אורלי אינס תובעת מכלי תקשורת 1.1 מיליון שקל: "עשו בי לינץ'" (The Marker)

יואב יצחק עונה לאורלי אינס: "רודפת בצע, קטנונית ונכלולית" (The Marker)

חשד: ביצע מעשים מגונים בקוסמטיקאיות במרכז (חדשות 2)

חשד: בן 57 ניצל מינית קטינים ובעל נערה וואלה, מעריב nrg, חדשות 2

מקלט האימה: כך החשוד הירושלמי ניצל מינית נערות ונערים (וואלה)

אישום: העסיק ילדות בגינון וניסה לאנוס אותן (מעריב nrg)

קצין בכיר במשטרה קודם על אף שתקף שוטרת והורשע בבית דין (הארץ)

חשד: מורה מהמרכז ביצע מעשים מגונים בתלמידה בת 17 (וואלה)

אב תפס עבריין מין שהטריד את בתו (ישראל היום)

כתב אישום: שליח חב"ד בדרום ביצע עבירות מין בנער mynet,  וואלה, מעריב nrg,

כתיבת תגובה